fotografia i podróże- małe i duże

fotografia i podróże, czyli to, co lubię najbardziej:

Puszcza Białowieska

edi-125

Puszcza Białowieska leży na pograniczu Polski i Białorusi. Białowieski Park Narodowy jest najstarszym parkiem narodowym w Polsce, został utworzony w 1932 r. i obejmuje 105,17 km² w tym ochronie ścisłej podlega 57,25 km². Jego zadaniem jest ochrona ostatnich w Europie lasów pochodzenia naturalnego, częściowo o charakterze pierwotnym. Na teren rezerwatu ścisłego można dostać się tylko z przewodnikiem, wycieczki organizowane są przez PTTK (cena to 144 PLN za całą grupę, przeważnie 12-14 osobową). Najpierw przechodzi się przez Park Pałacowy, w którym niegdyś mieściła się rezydencja myśliwska carów Rosji:

20160903_101518Dawny dworek Gubernatora Grodzieńskiego, obecnie zajmowany przez Ośrodek Edukacji Przyrodniczej.

W Miejscu dawnego Pałacu Carskiego (który spłonął w wyniku bombardowania w 1944 r) znajduje się obecnie muzeum oraz hotel, należy się tam udać w celu zakupienia biletu do Parku Narodowego.

Białowieża

Park Pałacowy, Białowieża

Po przejściu przez ogród oraz polanę znajdującą się za nim docieramy do drewnianej bramy

Puszcza Białowieska

Rezerwat ochrony ścisłej został wpisany na listę Dziedzictwa Ludzkości UNESCO

Podczas 3 godzinnego spaceru podziwialiśmy różne gatunki kilkusetletnich drzew, powalone, martwe pnie, które rozkładają się od dziesiątków lat oraz wszechobecne porosty i grzyby. Niestety nie udało się spotkać żadnego dzikiego zwierzęcia. Nie spodziewałam się zobaczyć tam żubra, ale liczyłam na sarny, jaszczurki lub jakieś ciekawe ptaki, niestety- wszystkie gdzieś pouciekały.

Na pocieszenie udaliśmy się do Rezerwatu Pokazowego Żubrów:

Można tam oglądać także inne zwierzęta

Tarpany

Ryś

Jeleń

Podsumowanie lata

edi-125

Dziś ostatnia niedziela wakacji, w ten piękny, upalny dzień odwiedziłam moją mamę, która ma coś, co jest niezastąpione w taką pogodę- ogródek:)

japonki

Leżąc na huśtawce pomyślałam, ze warto podsumować letnie wypady

Aleja lipowa

Na początek sezonu Puck, soczysta, czerwcowa zieleń, woda w zatoce miała 20 stopni

Zatoka Pucka

Plaża Sobieszewo

Weekend w Piszu, jez. Roś

Jezioro Roś

Woda w jeziorze była czysta i ciepła, strzeżone kąpielisko w sam raz dla dzieci i słabych pływaków- takich jak ja.

Nie zrobiłam zdjęcia rynku, bo na środku stała ogromna scena całkowicie nie pasująca do zabytkowej zabudowy.

Na koniec wakacji Łeba i Słowiński Park Narodowy

plaża Rąbki

Spacer z Rąbki na wydmy wzdłuż morza (5 km w jedną stronę)

ruchome wydmy

Na miejscu zaczęło padać

ruchome wydmy zasypują las

Słowiński Park Narodowy

Słowiński Park Narodowy, wydmy

Z powrotem 5 km drogi przez las i jeszcze 3 km do Łeby- nogi bolały nas baaardzo

Potem już wypoczynek w Rowach. Tym razem niestety pogoda nie dopisała tak jak rok temu, prawie codziennie padał deszcz z niewielkimi przerwami, więc tylko dwa razy załapaliśmy się na zachód słońca, ale za to powdychaliśmy świeżego powietrza i pojedliśmy dobre rybki:)