fotografia i podróże- małe i duże

fotografia i podróże, czyli to, co lubię najbardziej:

Wielkanocna wyprawa w góry

edi-125

W zaszłym tygodniu, dokładnie w Święta Wielkanocne miałam przyjemnośc pojechac do Zakopanego i wędrowac po ośnieżonych szlakach Tatr w otoczeniu przepięknych krajobrazów. Ostatni raz byłam tam 10 lat temu, następnie dwa razy odwiedzałam Tatry po Słowackiej stronie, ale nigdy nie miałam jescze okazji podziwiac tak pięknych zimowych widoków. Krótka wyprawa w składzie: ja, mój chłopak i młodsza siostra planowana była poczatkowo od piatku do lanego poniedziałku, jednak Maja bardzo chciała zobaczyc się jeszcze z naszym tatą, zanim wróci on do Anglii (gdzie pracuje), przyjechał tylko na 10 dni i właśnie w poniedziałek wracał. W zwiazku z tym, ale także z nadzieją na mniejszy ruch na drogach wyruszyliśmy w czwartek a wróciliśmy w niedzielę.

Droga we mgle

Im bliżej byliśmy celu, tym gęstsza mgła przysłaniała nam drogę, nie było widac prawie nic.

Antałówka we mgle

Po siedmiu godzinach drogi (korek w Krakowie i dwa postoje) dotarliśmy na miejsce. Zatrzymaliśmy się w pensjonacie "U Kośle", gdzie wcześniej zarezerwowaliśmy pobyt, wybór był trafny, ładny wystrój, czyste pokoje, pyszne jedzenie a w piwnicy stół bilardowy, z którego największą radochę miała moja siostra. Zdjęcie powyżej przedstawia widok z balkonu, jaki zastaliśmy po przyjeździe, trzeba było sobie wyobrazic, że gdzieś tam sa góry:) Wybraliśmy się na spacer przez Antałówkę, niestety musieliśmy zawracac gdy po przejściu górki Maja zorientowała się, że zgubiła telefon gdzieś w trawie:( Rozpoczęliśmy poszukiwania, padało coraz bardziej, więc szanse na odnalezienie wciąż działającego telefonu były niewielkie- mimo to, ku mojemu zaskoczeniu siostra odnalazła swoją zgubę "całą i zdrową".

Widok z kolejki na Kasprowy Wierch

W piątek nadal było pochmurno ale przynajmniej nie padał deszcz, wybraliśmy się kolejką na Kasprowy Wierch. Wyjątkowo nie było kolejki do kolejki:)

Kolejka na Kasprowy Wierch

Wyciąg na Kasprowym

Stok narciarski na Kasprowym

Snowboardziści na stoku

Krupówki, Zakopane

Krokusy na Gubałówce

Widok z Gubałówki

Widoki z Gubałówki tego dnia były ograniczone przez gęstą mgłę.

Mgła na szczycie Gubałówki, Zakopane

Widok na Tatry

W sobotę nareszcie doczekaliśmy się Słońca, z balkonu ujrzeliśmy piękny widok na ośnieżone Tatry. Zjedliśmy śniadanie i pośpieszyliśmy w drogę do Kuźnic, skąd żółtym szlakiem zmierzaliśmy do Schroniska Murowaniec na Hali Gąsienicowej. Na szlaku było sporo turystów, pogoda wymarzona a widoki wspaniałe.

Dolina Jaworzynki

Początkowo szlak prowadzi prosto przez Dolinę Jaworzynki i jest łagodny, dopiero później następuje skręt w prawo i dośc strome podejście pod górę.

Tatry

Widok na Giewont

Turyści w Tatrach

Odpoczynek na skrzyżowaniu szlaków

Widok na ośnieżone szczyty Tatr

Dalej droga wiedzie niebieskim szlakiem